Strona główna forum Okręty Podwodne Świata
 Bardzo Ważna Wiadomość od Ukochanego Admina :) 
   Zachowaj kulturę wypowiedzi i miej szacunek dla pozostałych forumowiczów!   

Siewierodwińsk SSN
Idź do strony 1, 2  następna

Napisz nowy temat    Strona główna forum » Okręty Podwodne Świata Drzewo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trol

PostWysłany: Pt, 04 Mar 2005 12:59 
Temat postu: Re: Sowierodwińsk SSN
Odpowiedz z cytatem

tutaj jest przetłumaczone troche z Rosyjskie strony

Since with AKula-2 , The Russian have surpassed the US Improved LosAngeles Class noise levels(more quiter ) , I would Expect(Logically) Severodvinsk to have the following characteristics , when compared to its closest competator US SeaWolf .

* Much Reduced Noise Level Compared to Akula-2 class , and more or less comparable to the SeaWolf Class if not better

* Use Of PumpJet Propulsion System , As compared to 8 Blade Skewed Propeller, They have already tested such system on a Kilo .

* A comprehensive Sonar Suite which could include a Spherical Bow Sonar, Active/Passive Low Frequency Sonar and Towed Sonars.And an Integrated Escape Hatch , or atleast provide crew safety and escape system better then they current submarines.

* Use Of Mono Block Nuclear Reactor , Use Of Special Alloys and Steel to provide a Diving Depth of 800 meteres , since Akula-2 can dive as deep as 600 m .

* Ability To Fire VLS Crusie Missile , As also capability to fire the Modern KH-101 (5000 Km) range cruise missile , Besides Modern Torpedo , Flexible Enough to be used by SF for special missions and also a comphrensive Electronics for Intelligence Gathering Capability.

Quote:
If you understand russian:http://www.from-ua.com/technology/420a204e67903/

I have converted the above text to english, Thanks to babelfish.

Risen from the scrap

On the end of flight of bylogo might Russia on 21 December, 1993, placed the new multipurpose nuclear-powered submarine of the 4th generation of project...

... "Yasen'", which was called "Severodvinsk". On 2 November, 1996, of federaly timidly made one additional "laying- contemporary" - the rocket cruising submarine of the project Of "borey" obtained name "Yuri dolgorukiy".

Dispatch years, building atearene was converted into the the hopeless of dolgostroy. But "voyenka" does not suffer idle times, and life gradually began to return to the scientific and industrial complex of atomic shipbuilding. After obtaining from the budget the necessary means, both APL forsirovanno now finish building. Toward the end of this year or in the beginning of the following they must become to standby alert.

Multipurpose APL Of "severodvinsk". The length overall - 120,0 m. width - 15 m. displacement (complete) - 11800 m cube. Total submerged speed - 31 knots. (55,8 km/h). Crew - 85 people. Housing is made from special alloy high-strength steel. The crew safety in the emergencies is ensured by the floating up rescue camera. According to the data of Russian sources, on podplave "is used low-noise water jet".

In the opinion of American experts, given in the report to known Norwegian "ecological" organization "belluna", the usovershenstvovannyy version Of "severodvinska" (Americans carry this APL already to the fifth generation) will have a noisiness of less than even "quiet" today state submarine itself by "SI Wolf".

Armament - 24 antiship medium-range rockets of the type "onyx", which are located in eight launching towers on three in each mine, cruise missile (KR) for the destruction coast targets at a distance of more than 5000 km KR are capable of bearing nuclear warheads.

In the center section of the housing are located by 650- mm and 533- mm the torpedo tubes, the detonating torpedoes, remote-controlled and which home on the wake track, and also the antiship cruise missiles of the last generation Of zm-shchyae. Raisin of antiship KR of zm-shchyae - presence of two steps. The first - march solid-propellant subsonic (M 0,Cool, the second - is the supersonic (Me) combat, started at removal from purpose on the order of 20 km, that also makes it practically invulnerable for PVO - AIR DEFENSE of ships. Mass of warhead - 200 - 300 kg (depending on modification).

It is planned to 2010 to place seven universal destroyers of submarines and ships on the duty. Equipped high-precision unobtrusive KR, high-speed and noiseless APL of the type "severodvinsk" will become also the basis of the nonnuclear restraining of enemy.

APL of strategic designation "Yuri dolgorukiy". The length of the cruising submarine - is 170 m, width - 13,5 m, full load displacement - 24 thousand cu. m, maximum submersion depth - 450 m, independence - 100 days, crew - 130 man. Total underwater speed - 29 knots. (52 km/h). Russian designers promise, that this cruising submarine will be lowest-noise podplavom in the world.

It is necessary to say that the technical characteristics of submarine and especially information on the armament given in the open press bear contradictory nature, which can be explained as by the secrecy of development, so by the modernization of project, which goes directly on the motion of production.

On the filtered fragmentary information, with the development of the rocket system of strategic designation for APL deals the famous Moscow institute of heat engineering (MIT), which already created great complexes "poplar", "Poplar- M", the "pioneer".

On the same information, new rocket system for "YUD" - "bulava-e0", with the divided warhead - is to a considerable degree the modification of the intercontinental rocket of ground-based basing "Poplar- M". If this is so, then commentaries on the quality of armament are superfluous. APL of the type "YUD" must replace the strategic submarines of a series "typhoon".

For which being revived Russia vbukhivayet hundreds of million dollars to such "toys", if, for example, strategists with rural mentality speak that the presence of ultimate weapon does not save from the economic and social wrangles. Can, and thus. However, strong kulaks ensure to Russia the main thing - possibility to determine the historical fate of its civilization without the caution to the military pressure from without.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  

Pole

PostWysłany: Pt, 04 Mar 2005 16:45 
Odpowiedz z cytatem

Trol napisał:
tutaj jest przetłumaczone troche z Rosyjskie strony

Since with AKula-2 , The Russian have surpassed the US Improved LosAngeles Class noise levels(more quiter ) , I would Expect(Logically) Severodvinsk to have the following characteristics , when compared to its closest competator US SeaWolf .

* Much Reduced Noise Level Compared to Akula-2 class , and more or less comparable to the SeaWolf Class if not better

* Use Of PumpJet Propulsion System , As compared to 8 Blade Skewed Propeller, They have already tested such system on a Kilo .

* A comprehensive Sonar Suite which could include a Spherical Bow Sonar, Active/Passive Low Frequency Sonar and Towed Sonars.And an Integrated Escape Hatch , or atleast provide crew safety and escape system better then they current submarines.

* Use Of Mono Block Nuclear Reactor , Use Of Special Alloys and Steel to provide a Diving Depth of 800 meteres , since Akula-2 can dive as deep as 600 m .

* Ability To Fire VLS Crusie Missile , As also capability to fire the Modern KH-101 (5000 Km) range cruise missile , Besides Modern Torpedo , Flexible Enough to be used by SF for special missions and also a comphrensive Electronics for Intelligence Gathering Capability.

Wszystko to jest, owszem, super i state-of-the-art tylko, ze to wszystko bylo na Seawolfach, ktore weszly do sluzby w 1997. Nie twierdze, ze ten nowy OP jest nic nie warty ale nie jest tez zapewne przelomem na miare Sierry czy Akuly, zbudowanych nota bene w oparciu o skradzione przez rodzine Walkerow plany amerykanskie. Poza tym, mam wrazenie, ze dane sprzetu, ktory wyprodukowali Rosjanie beda nieco podrasowane ze wzgledu na brak jakiejkolwiek mozliwosci ich weryfikacji, nawet bardzo pobieznej.

Trol napisał:
The crew safety in the emergencies is ensured by the floating up rescue camera

To cos nowego - w koncu zaloga zaczyna sie liczyc na rosyjskich OP...

Trol napisał:
In the opinion of American experts, given in the report to known Norwegian "ecological" organization "belluna"

No i o to mi chodzi - tendencyjnosc wylazi na wierzch - jezeli w tym artykule Bellona jest przedstawiana jako "ekologiczna" bo sprzeciwia sie wyrzucaniu zuzytych reaktorow do Morza Polnocnego tak jak gdyby byly to rybie lby, to o czyms to swiadczy - my dobrzy - reszta (Amerykanie, Norwegowie, 688, Seawolfy) nie tak dobrzy Wink

Trol napisał:
Armament

W to jestem w stanie uwierzyc bez zasadniczych zastrzezen.

Trol napisał:
It is planned to 2010 to place seven universal destroyers of submarines and ships on the duty

Watpie zeby po latach stagnacji wyprodukowac 7 superzaawansowanych OP w ciagu niecalych 5 lat - stocznie amerykanskie woduja (srednio) 1 OP (porownywalnej klasy - Seawolf/Virginia) rocznie. Ale znowu, moze Rosjanie i ich stocznie odzyly po zapasci lat '90 i sa w stanie zapewnic taka produkcje.

Trol napisał:
It is necessary to say that the technical characteristics of submarine and especially information on the armament given in the open press bear contradictory nature, which can be explained as by the secrecy of development

To zrozumiale ale w prawie absolutny brak info na ten temat wedlug mnie oznacza, ze albo ten okret jest jeszcze w powijakach albo jest tak absolutnie doskonale chroniony, ze cale rzesze amatorow w Norwegii (zwlaszcza tam) i innych nam podobnych swirow nie wyniuchaly nic ponad to co, jest w szczatkowej postaci w necie Smile

Trol napisał:
For which being revived Russia vbukhivayet hundreds of million dollars to such "toys", if, for example, strategists with rural mentality speak that the presence of ultimate weapon does not save from the economic and social wrangles

I, owszem, ci "stratedzy o wiejskiej mentalnosci" maja racje. Jezeli kraj, ktory nie ma na glodowe zreszta emerytury dla bohaterow II WS, i ktorego dowodcy OP zarabiaja cos kolo 200 U$/mies wydaje setki milionow U$ na 8 nowych OP to chyba jest to troche nie po kolei. Stany, majac pieniadze zastanwiaja sie nad powazna redukcja floty OP a Rosja majac ich tyle co mala Holandia (jezeli liczymy PKB) buduje prawie ze "imperialna" flote doskonalych technologicznie i bardzo zaawansowanych ale i nikomu niepotrzebnych OP. Na szczescie nie mnie spierac sie z rosyjskimi emerytami Wink

Pole

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  

Trol

PostWysłany: Niedz, 06 Mar 2005 12:16 
Odpowiedz z cytatem

Jakie plany amerykańskie mozesz podać jakies szczegoly??? Przecież Akula II to unowoczesniona Akula I pozatym to ZSRR mial znaczną przewage w powłokach tłumiących. Amerykańskim specjalistom szczeny opadły gdy w latach 90 zobaczyli powloki na ORP Orzeł i gdy pozniej sprawdzili parametry na Baltopsie Cool a to byla technologia lat 80.

No wiesz PKB mają niewiele, ale nie świadczy to o tym że nie stać ich na nowe okrety. Wiadomo że oni nie będą mieli na emerytury, ale okrety i tak wprowadzą. Teraz mają sporo kasy z eksportu ropy dodatkowo. No powoli gospodarka idzie w gore.
Co do tego okretu no jestem ciekaw. Słyszalem plote że reaktor ma mieć chłodzony jakimś stopem metalu, albo ciekłym polimerem. Taką ciekawostke słyszalem też o Virginia.

Powrót do góry

Pole

PostWysłany: Niedz, 06 Mar 2005 14:00 
Odpowiedz z cytatem

Trol napisał:
Jakie plany amerykańskie mozesz podać jakies szczegoly???

Gains Through Borrowed Technology

Other reported Russian design innovations included three separate anechoic coatings on the hull. The most significant achievements in reducing radiated noise were obtained through espionage. The spying efforts of American naval personnel John Walker and radioman Jerry Whitworth made the Soviet Union’s military chiefs aware of how far advanced American submarines were. Substantial efforts to marginalize the sound profile of the Akula can be traced to intelligence gained from the Walker spy ring. A separate but equally empowering sequence of events for the Russians was the illegal sale of propeller milling technology by the Japanese firm Toshiba and the Norwegian firm Kongsberg. The combined results generated a steep drop in broadband acoustic noise profiles.

I dziesiatki innych stron po wygooglaniu np. "Walker spy ring"

Trol napisał:
Przecież Akula II to unowoczesniona Akula I

Owszem, a Akula I to OP wyciszony i poprawiony w stosunku do wczesnych Victorow w oparciu o dane od rodziny Walkerow i innych szpiegow.

Trol napisał:
ZSRR mial znaczną przewage w powłokach tłumiących. Amerykańskim specjalistom szczeny opadły gdy w latach 90 zobaczyli powloki na ORP Orzeł

Byc moze. Na powlokach tlumiacych i calej "anechoistyce" nie znam sie za dobrze Sad

Trol napisał:
No wiesz PKB mają niewiele, ale nie świadczy to o tym że nie stać ich na nowe okrety. Wiadomo że oni nie będą mieli na emerytury, ale okrety i tak wprowadzą

Wiem, ze tak bedzie. Pytanie o logike tego ruchu pozostaje.

Trol napisał:
Teraz mają sporo kasy z eksportu ropy dodatkowo. No powoli gospodarka idzie w gore

Tak, ale zauwaz, ze ropa stanowi w zasadzie ich jedyne powazne zrodlo pieniedzy. Jak na kraj o zapedach ultraimperialnych to troche malo nie miec zadnego innego backupu poza ropa naftowa i ogolnie mowiac surowcami. No ale to juz zupelnie inna historia Smile

Trol napisał:
Co do tego okretu no jestem ciekaw. Słyszalem plote że reaktor ma mieć chłodzony jakimś stopem metalu, albo ciekłym polimerem. Taką ciekawostke słyszalem też o Virginia.

O, to nie slyszalem. Wziawszy pod uwage ich wczesniejsze problemy z chlodzeniem olowiowo-bizmutowym to bylby rzeczywiscie znaczacy postep gdyby udalo sie to zainstalowac w nowym typie OP.
ZTCP na Virginii jest zamontowany S9G chlodzony woda Rolling Eyes

Pole

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  

Florek

PostWysłany: Pt, 03 Lut 2006 10:35 
Odpowiedz z cytatem

Również uważam że pomysł z reaktorem chłodzonym płynnym metalem nie jest dobry.
Wyposażone w ołowiowo-bizmutowe reaktory okręty podwodne projektu 705 Lira miały z nim wiele problemów.
Metal świetnie przewodzi ciepło, co wynika z tego że jest znacznie gęstrzy od wody, ale w temperaturze "pokojowej" krzepnie a taka sytuacja doprowadziła by do trwałego uszkodzenia obiegu chłodzącego.
Dlatego też na Lirach, reaktory musiały być zawsze włączone i pracować na mocy umożliwiającej utrzymanie temperatury chłodziwa na conajmniej 327,5 stopnia C - jest to minimalna temperatura topnienia ołowiu (w przypadku bizmutu to będzie 271 stopni C).
Dlatego też jestem zdania że projekt 885 będzie pływał na zwykłym reaktorze chłodzonym wodą.
Swoją drogą to ciekawi mnie w jakim stanie jest obecnie "Siewierodwińsk", a temacie tym nie było nowego postu od prawie roku. Jeżeli ktoś zdobył nowe informacje, to proszę, niech coś napisze.

Ostatnio zmieniony przez Florek dnia Pon, 06 Mar 2006 14:29, w całości zmieniany 1 raz

Gepard

PostWysłany: Pon, 27 Lut 2006 00:18 
Odpowiedz z cytatem

Walkerowie hehe... przyjrzyjcie się temu:

To jest projekt Future Attack Submarine US Navy. Mi raczej przypomina rosyjskie konstrukcje niż rodzimy program rozwojowy Stanów Zjednoczonych, więc watro zauważyć kto komu podkrada pomysły.

Wracając do tematu: Podobno K-335 Gepard (Akula II mod) posiada wyposażenie Severodvinsk'a. Mogło być to dobrym posunięciem w świetle braku środków na ukończenie najnowszego projektu OP Rosji.

Florek

PostWysłany: Pon, 27 Lut 2006 14:41 
Odpowiedz z cytatem

Przedstawiony na obrazie "Future Attack Submarine US Navy", to wyobrażenie wersji rozwojowej okrętów podwodnych typu Virginia. Narazie jednak, pierwszy z okrętów tego typu (SSN-774) posiada jeszcze tradycyjny kiosk.
Tu mamy ładne zdjęcie:
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/images/ssn-774-030805-O-0000X-004.jpg
[/img]

Gepard

PostWysłany: Pon, 27 Lut 2006 18:42 
Odpowiedz z cytatem

Zgadza się.

Przy okazji Virginii: to raczej wersja rozwojowa Seawolfa anieżeli nowy okręt Neutral

poszukiwacz

PostWysłany: Wt, 28 Lut 2006 10:46 
Odpowiedz z cytatem

"Virginia" to chyba raczej wersja oszczędnościowa "Seawolfa" niż rozwojowa.
Powrót do góry

Florek

PostWysłany: Śr, 01 Mar 2006 13:13 
Temat postu: Re: Virginia class
Odpowiedz z cytatem

Jeżeli USA chcą zaoszczędzić, budując okręty typu Virginia zamiast Seawolfów, to zaoszczędzą sporo. Seawolf kosztuje 3 miliardy USD a Virginia "tylko" 2,6 miliarda USD.
Obecnie w planach jest sześć okrętów tego typu:
USS "Virginia" (SSN-774), który już pływa,
USS "Texas" (SSN-775), ciągle budowany,
USS "Hawaii" (SSN-776), też w trakcie budowy,
USS "North Carolina" (SSN-776), projektowany,
USS "New Hampshire" (SSN-778), projektowany,
USS "New Mexico" (SSN-779), projektowany.
Na nich wszystkich US Navy zaoszczędzi w sumie (12x400 mln) 4 800 000 000 USD.
Jakkolwiek zauważyłem że okręty typu Virginia będą znacznie słabiej uzbrojone niż Seawolfy - będą posiadać cztery wyrzutnie kaliber 533 mm i zapas uzbrojenia 38 sztuk. Dla porównania Seawolfy posiadają osiem wyrzutni kaliber 660 mm i zapas uzbrojenia 50 sztuk.
Ten spadek nie wyjdzie US Navy na dobre.

Gepard

PostWysłany: Śr, 01 Mar 2006 14:01 
Odpowiedz z cytatem

Florek napisał:
Jakkolwiek zauważyłem że okręty typu Virginia będą znacznie słabiej uzbrojone niż Seawolfy - będą posiadać cztery wyrzutnie kaliber 533 mm...

No nie zupełnie - cytuję np. za http://www.naval-technology.com/projects/nssn/ :
"The submarine is equipped with 12 vertical missile launch tubes and four 533mm torpedo tubes. The vertical launching system has the capacity to launch 16 Tomahawk Submarine Launched Cruise Missiles (SLCM) in a single salvo. There is capacity for up to 26 Mk 48 ADCAP Mod 6 heavyweight torpedoes and Sub Harpoon anti-ship missiles to be fired from the 21in torpedo tubes. Mk 60 CAPTOR mines may also be fitted."

Czyli "Virginia" posiada wyrzutnie: 4 x 533mm + 12 x VLS.

Florek

PostWysłany: Śr, 01 Mar 2006 14:39 
Odpowiedz z cytatem

Masz rację Gepard. Virginia ma też 12 wyrzutni pionowych.
Patrzcie jaki ładny schemat znalazłem:
http://www.sublant.navy.mil/photos/VA72-1.jpg

Gepard

PostWysłany: Śr, 01 Mar 2006 15:34 
Odpowiedz z cytatem

oo dobry schemacik Smile Dzięki za link!

Grom

PostWysłany: Pt, 03 Mar 2006 00:33 
Odpowiedz z cytatem

Gepard napisał:
Zgadza się.

Przy okazji Virginii: to raczej wersja rozwojowa Seawolfa anieżeli nowy okręt Neutral

Chyba raczej okrojona wersja, a nie rozwojowa Very Happy Florek dobrze napisał o tych oszczędnościach. 12 x VLS nie jest w stanie zrekompensować różnicy. Seawolf wciąż pozostaje najlepszym okrętem i jest o wiele lepszy od Virginii.

Powrót do góry

Gepard

PostWysłany: Niedz, 05 Mar 2006 19:33 
Odpowiedz z cytatem

Lepsza czy gorsza jest to jednak wersja rozwojowa. Rozwojowa, czyli wzorowana na Seawolfie. W sumie to tak jakby Seawolf skrzyżowany z klasą Los Angeles (688i także posiada 4x533mm + 12 VLS).

Ta Virginia to off-top - proponuję wydzielenie tematu.

Napisz nowy temat    Strona główna forum » Okręty Podwodne Świata Czas zsynchronizowany z serwerem forum. Drzewo
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  następna

Skocz do: